Konecranes aloittaa Mercedes-AMG Petronas Motorsport -tallin virallisena toimittajana

Konecranes, yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ilmoitti tänään laajentavansa yhteistyötään Mercedes-AMG Petronas Motorsport -tallin kanssa alkamalla tämän viisinkertaisen Formula 1 -sarjan maailmanmestarin viralliseksi toimittajaksi.

Sopimus perustuu jo entuudestaan vahvaan yhteistyöhön näiden kahden kumppanin välillä. Mercedes-AMG Petronas Motorsport käyttää Konecranesin laitteita teknologiakeskuksessaan Iso-Britannian Brackleyssä, minkä lisäksi Konecranes on tehnyt menestyksekästä maailmanlaajuista markkinointiyhteistyötä Formula 1 -kuski Valtteri Bottaksen kanssa jo vuodesta 2017.

Uudessa yhteistyöhankkeessa Konecranes toimittaa Mercedes-AMG Petronas Motorsport -tallille uusinta teknologiaansa, kuten alansa johtavan turvallisuutta ja tuottavuutta parantavan TRUCONNECT®-etävalvontajärjestelmän, joka yhdistää tiedot, laitteet ja ihmiset toisiinsa.

Konecranesin olemassa olevat ja mahdolliset asiakkaat alkavat nähdä Mercedes-AMG Petronas Motorsport -kumppanuuden markkinointia useilla mediakanavilla, muuan muassa verkossa, video- ja sosiaalisessa mediassa, minkä lisäksi Konecranesin logo tulee näkymään Valtterin kilpailuasun hihassa, joukkueen rekoissa, tallin virallisessa viestinnässä sekä Mercedes-AMG Petronas Motorsportin verkkosivuilla.

Konecranesin toimitusjohtaja Panu Routila sanoo, että tämä sopimus on looginen jatke Konecranesin, Mercedes-AMG Petronas Motorsport -tallin ja Valtteri Bottaksen väliselle meneillään olevalle yhteistyölle.

”Olen iloinen, että vaihdamme vaihdetta ja siirrymme tähän seuraavaan vaiheeseen Mercedes-AMG Petronas Motorsport -tallin kanssa. Kun johtava tekijä urheilussa, jossa menestys perustuu teknologiaan, ottaa Konecranesin ratkaisut laajempaan käyttöön, se on selvä merkki siitä, että tuotevalikoimamme on vertaansa vailla”, sanoo Routila.

”Yhteistyömme Valtteri Bottaksen kanssa on jo lisännyt tuotemerkkimme tunnettuutta maailmanlaajuisesti, ja olemme myös saaneet erinomaista palautetta sekä asiakkailtamme että työntekijöiltämme. Olen siksi vakuuttunut, että tämä uusi sopimus nostaa Konecranesin tuotemerkin seuraavalle tasolle koko maailmassa. Odotan innolla tulevaa kautta, jolloin Mercedes-AMG Petronas Motorsport -talli tähtää autonvalmistajana ennennäkemättömään kuudenteen peräkkäiseen voittoon”, Routila lisää.

”Toivotamme Konecranesin lämpimästi tervetulleeksi Mercedes-AMG Petronas Motorsport -talliin”, sanoo tallin tallipäällikkö Toto Wolff. ”Käytämme Konecranesin teknologiaa materiaalinkäsittelyssämme Brackleyn tehtaallamme ja syvennämme mielellämme yhteistyötämme, joka samalla tukee heidän tuotemerkkinsä ja liiketoimintansa kasvua Formula 1 -alustan avulla. Tänä talvena tallimme on onnistunut tekemään hyviä uusia kaupallisia sopimuksia, ja toivotamme tervetulleeksi myös maailman johtavan suomalaismerkin Konecranesin virallisten kumppaniemme ja toimittajiemme perheeseen.”

”Viimeisen kahden vuoden ajan olen ollut tiiviissä yhteistyössä Konecranesin kanssa, ja olemme luoneet menestyvän yhteistyösuhteen, joka on hyödyttänyt molempia osapuolia. On hienoa nähdä, että nyt myös tallimme tekee yhteistyötä Konecranesin kanssa. Uskon, että se hyödyttää yhtä lailla molempia kumppaneita”, sanoo Valtteri Bottas.

Lisätietoja:
Brett Young
Konecranes-viestintä
Sähköposti: brett.young@konecranes.com

Bradley Lord
viestintäjohtaja, Mercedes-AMG Motorsport
Mercedes-AMG Petronas Motorsport
blord@mercedesamgf1.com

Ville Ahtiainen, Valtteri Bottaksen agentti
Puh.: +358 40 552 3046
Sähköposti: ville@valtteribottas.com

Lisätietoja Mercedes-AMG Petronas Motorsport-tallista
Mercedes-AMG Petronas Motorsport on Mercedes-Benzin Formula 1 -talli. Se kilpailee FIA:n Formula 1™ -sarjassa, joka on maailman suurin jokavuotinen urheilusarja ja moottoriurheilun huipentuma.

Tallilla on Iso-Britannassa kaksi maailmanluokan teknologiakeskusta, joissa se suunnittelee, kehittää ja valmistaa hybridimoottoreja sekä viisinkertaisen maailmanmestarin Lewis Hamiltonin ja voitokkaan joukkuetoverinsa Valltteri Bottaksen ajamia kilpa-autoja sekä hybridimoottoreja.

Formula 1 on teknisesti ja henkisesti erityisen vaativa laji, joka edellyttää juuri oikeanlaista yhdistelmää huipputason teknologiaa, erinomaista suorituskyvyn hallintaa ja tarkkaa tiimityötä. Tämän yhdistelmän avulla saadaan parhaita tuloksia eri puolilla maailmaa järjestettävissä 21:ssä Grand Prix -kilpailussa, joita käydään maaliskuusta joulukuuhun.

Mercedes-AMG Petronas Motorsport ™ voitti valmistajien maailmanmestaruuden vuosina 2014, 2015, 2016, 2017 ja 2018, ja vei täten F1™-menestyksen mittarit uudelle tasolle. Viiden mestaruuskautensa aikana talli sai 74 voittoa, 147 palkintokorokesijaa, 84 paalupaikkaa, 33 nopeinta kierrosta ja 39 kaksoisvoittoa 100 kisalähdöstä.

Konecranes
Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3 156 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).