BI Erhvervsejendomme A/S opdaterer resultatforventningerne for 2022

København K, July 06, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Usikkerheden på de finansielle markeder, herunder inflation og stigende renter, påvirker også den underliggende ejendomsportefølje i BI Erhvervsejendomme A/S.

Baseret på en ekstern valuarvurdering nedskrives ejendomsporteføljen i BI Erhvervsejendomme A/S med ca. 3,4 %, hvilket vil afspejles i selskabets NAV pr. 6. juli 2022.

Ejendomsporteføljens driftsafkast forventes at blive positivt påvirket af indeksregulering af lejekontrakterne hen over de kommende 12 måneder. Ejendomsinvestorerne er imidlertid forsigtige med at inddiskontere stigninger i markedslejen, som modsvarer den aktuelle inflation, og samlet set vurderes startafkastet at være steget.

Som konsekvens heraf forventer BI Erhvervsejendomme A/S nu et resultat for 2022 svarende til et investorafkast i niveauet -1,0 % - 0,0 %.

Tidligere forventedes et resultat for 2022 svarende til selskabets langsigtede afkastforventninger, hvilket modsvarer et investorafkast i niveauet 3,0 % p.a.

Selskabets resultat afhænger primært af den almindelige markedsudvikling, udviklingen på det danske erhvervsejendomsmarked samt den ejendomsportefølje, som selskabets obligationsinvestering er eksponeret imod.

Hovedparten af den underliggende ejendomsportefølje i BI Erhvervsejendomme er udlejet til solide lejere på længere lejekontrakter. Over 75 % af den underliggende ejendomsportefølje er kontorejendomme, og den gennemsnitlige lejekontraktlængde i ejendomsporteføljen er ca. 6,1 år.

Selskabets opdaterede resultatforventninger er alene gældende for 2022, og fremadrettet forventes et afkast på niveau med selskabets langsigtede afkastforventninger.

BI Erhvervsejendomme A/S

Ole Mikkelsen