SIG IVÆRKSÆTTER TILBAGEKØB AF EGNE AKTIER i KURS 3,20

SIG IVÆRKSÆTTER TILBAGEKØB AF EGNE AKTIER i KURS 3,20:
Bestyrelsen for SIG har i forlængelse af offentliggørelsen af Delårsrapporten for H1-2022, besluttet at iværksætte et aktietilbagekøb af maksimalt 500.000 stk. aktier til kurs 3,20 DKK svarende til maksimalt 0,93% af selskabets aktiekapital, og et maksimalt beløb på DKK 1.600.000.

SIG ejer pr. dags dato 5.551.240 egne aktier svarende til 10,36 % af selskabets aktiekapital. Det samlede
antal aktier i virksomheden er i alt 53.566.497 aktier, inklusive egne aktier.

Selskabet har (Jf. selskabsmeddelelse 11/2022), præsteret en indtjening på 20.9 mio. DKK efter skat for perioden 1 januar 2022 – 31 juli 2022.

Grundlag for tilbagekøbet:
På selskabets ordinære generalforsamling den 23. april 2019 blev selskabet bemyndiget til at købe egne aktier. Bemyndigelsen har følgende ordlyd:

"På generalforsamlingen den 23. april 2019 blev selskabet bemyndiget til at købe egne aktier gældende for en periode på 5 år at regne fra datoen for generalforsamlingsgodkendelsen. Der blev givet bemyndigelse til at erhverve egne aktier op til det punkt, hvor den nominelle værdi af selskabets samlede beholdning af egne aktier udgør 25% af selskabets nominelle aktiekapital. Selskabet må ikke erhverve egne aktier til under kurs pari, og selskabet må højst betale en pris, der svarer til den senest noterede handelskurs på Nasdaq Copenhagen forud for handlens indgåelse tillagt 10%"

Med iværksættelsen af aktietilbagekøbet vil bestyrelsen benytte bemyndigelsen til at lade selskabet erhverve egne aktier. De tilbagekøbte aktier kan anvendes til afdækning af selskabets warrantprogram af 1. maj 2020 (Jf. selskabsmeddelelse 20/2020), annulleres eller sælges til 3 part.

Beslutning herom vil bestyrelsen efterfølgende vurdere ift. hvad som skaber højst mulig værdi for aktionærerne på det givne tidspunkt.

Beskrivelse af tilbagekøbet:
Tilbagekøbskursen er fastsat til 3,20, hvilket tilnærmelsesvist svarer til kursniveauet som selskabets aktie er handlet til igennem de seneste par måneder og i dagene efter årsregnskabets offentliggørelse. Aktietilbagekøbet løber i perioden fra mandag d. 22. august 2022 kl. 09.00 til og med fredag d. 26. august 2022 klokken 17:00 (dansk tid).

Fra mandag d. 22. august 2022 kl. 09.00 til og med fredag d. 26. august 2022 klokken 17:00 (dansk tid) vil der være lagt en synlig budordre inde i markedet på 500.000 aktier til kurs 3.20, så det vil være muligt for alle selskabets aktionærer at kunne deltage i tilbagekøbsprogrammet ved at sælge deres aktier direkte på markedet samt løbende at følge udviklingen.

Der er ingen begrænsninger på hvad den enkelte aktionær kan sælge af antal aktier, og ordren vil ligge synligt i den periode som aktietilbagekøbet løber eller indtil selskabet har fået købt det maksimale antal aktier som rammen muliggør.

Selskabet vil meddele om det samlede resultat af aktietilbagekøbet enten når selskabet har erhvervet 500.000 aktier, hvis der indtræffer væsentlige hændelser eller ved periodens udløb d. 26. august 2022.

Kontakt:
Evt. spørgsmål til denne meddelelse kan rettes til CEO Michael Hove på 28126609 eller mail mh@sca-inv-group.dk

Vedhæftet fil

Selskabsmeddelelse 12_2022_Aktietilbagekøb 2022