OP Ryhmä parantaa tulosnäkymiään vuodelle 2022

Sisäpiiritieto
Pörssitiedote 19.9.2022 klo 13.15

OP Ryhmä parantaa tulosnäkymiään vuodelle 2022

OP Ryhmä arvioi 27.7.2022 julkaistussa puolivuosikatsauksessaan vuoden 2022 tuloksen ennen veroja muodostuvan pienemmäksi kuin vuoden 2021 tulos, joka oli 1127 miljoonaa euroa ennen veroja. Uuden arvion mukaan OP Ryhmän vuoden 2022 tuloksen ennen veroja arvioidaan markkinakorkojen nousun myötä muodostuvan samantasoiseksi tai suuremmaksi kuin vuoden 2021 tulos.

Tuloskehitykseen liittyy edelleen merkittäviä epävarmuustekijöitä. Inflaation kiihtyminen sekä sota Ukrainassa ja siihen liittyvät pakotteet ja vastapakotteet heikentävät merkittävästi talouteen ja tuloskehitykseen liittyvää ennustettavuutta. Lisäksi inflaatiokehitys voi aiheuttaa epävarmuutta ja heilahtelua korko- ja osakemarkkinoilla.

OP Ryhmän osavuosikatsaus 1.1.–30.9.2022 julkistetaan 26.10.2022.

OP Yrityspankki Oyj
OP Osuuskunta

Lisätiedot:
OP Ryhmän sijoittajasuhteet, IR@op.fi

Lisätiedot medialle:
OP Ryhmän viestintä, puh. 010 252 8719, viestinta@op.fi

Euronext Dublin (Irish Stock Exchange)
LSE London Stock Exchange
op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on yli kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja noin 13 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhdessä omistaja-asiakkaidemme kanssa olemme rakentaneet suomalaista yhteiskuntaa ja kestävää tulevaisuutta jo 120 vuoden ajan. www.op.fi