Fortrea Melengkapkan Penyahlaburan daripada Perusahaan Endpoint Clinical dan Patient Access kepada Arsenal Capital Partners


DURHAM, N.C., June 05, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Fortrea (Nasdaq: FTRE) Organisasi penyelidikan kontrak global peneraju (“CRO”) hari ini mengumumkan bahawa ia telah melengkapkan penyahlaburan aset berkaitan segmen Perkhidmatan Pembolehnya, iaitu perusahaan Endpoint Clinical (“Endpoint”) dan Fortrea Patient Access (“FPA”), kepada Arsenal Capital Partners (“Arsenal”), firma ekuiti swasta peneraju yang mengkhusus dalam membina syarikat penjagaan kesihatan dan pertumbuhan industri peneraju pasaran yang lengkap dengan teknologi.

Endpoint dan FPA masing-masing menyediakan penyelesaian Pengurusan Bekalan Perawakan dan Percubaan (RTSM) serta akses pesakit yang terbaik dalam bidangnya. Kedua-duanya mewakili titik masukan yang dibezakan secara strategik dalam rantaian nilai perkhidmatan farmaseutikal, yang Arsenal mempunyai pengetahuan signifikan domain, saintifik dan teknikal.

Arsenal telah melantik Sam Osman, bekas presiden Segmen Perkhidmatan Pemboleh Fortrea untuk berkhidmat sebagai ketua pegawai eksekutif entiti-entiti baharu tersebut dan Raymond (“Ray”) H. Hill, rakan kongsi pengendalian dalam pasukan penjagaan kesihatan Arsenal akan berkhidmat sebagai pengerusi lembaga.

“Endpoint dan FPA mempunyai kedudukan yang berbeza dalam menyokong perjalanan pesakit merentas percubaan klinikal dan menerusi akses ke terapi baharu selepas kelulusan,” kata Sam Osman, ketua pegawai eksekutif Endpoint dan FPA. “Dengan Arsenal sebagai rakan kongsi kami, saya yakin yang kedua-dua perusahaan dan pasukan kami akan mendapat manfaat daripada peluang pertumbuhan yang dipercepatkan dan fokus pelaburan serta eksekutif, yang menghasilkan kemampuan dan penyelesaian dipertingkatkan untuk pelanggan.”

“Kejayaan penutupan transaksi ini ialah bukti kaliber pasukan terlibat, yang telah merancang peralihan lancar untuk rakan sekerja, pelanggan dan pesakit kami,” kata Pengerusi dan CEO Fortrea, Tom Pike. “Transaksi ini membolehkan kedua-dua organisasi memfokuskan kepimpinan dan sumber mereka untuk memberikan penyelesaian optimum bagi pelanggan kami. Seperti yang telah didedahkan sebelum ini, hasil bersih daripada penyahlaburan ini akan digunakan untuk mengurangkan sebahagian struktur hutang keseluruhan Fortrea. Sebagai CRO klinikal pengkhususan penuh, Fortrea kekal komited terhadap misi kami untuk memberikan penyelesaian rawatan yang mengubah hidup kepada pesakit dengan lebih pantas.”

Ray Hill, rakan kongsi pengendalian Arsenal dan pengerusi lembaga Endpoint dan FPA berkata, “Saya amat teruja untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan Endpoint dan FPA yang seterusnya. Saya sedia bekerja dengan pasukan pengurusan dalam membina syarikat penting dan strategik yang menyediakan penyelesaian dipacu data untuk pesakit.”

Endpoint Clinical

Endpoint beroperasi dalam pasaran eClinical dengan pertumbuhan tinggi sebagai peneraju penyedia penyelesaian Pengurusan Bekalan Perawakan dan Percubaan (RTSM) untuk pelanggan biofarmaseutikal dan CRO dengan kepakaran dalam memberikan percubaan klinikal peringkat akhir yang rumit. Selama lebih daripada 15 tahun, Endpoint mempunyai rekod prestasi yang berjaya menyokong lebih daripada 1,750 ujian klinikal dengan berkesan melibatkan 875,000 pesakit di 90 buah negara dan telah menyuburkan asas pelanggan penting dan memupuk hubungan strategik yang telah lama terjalin.

Fortrea Patient Access

Fortrea Patient Access ialah peneraju berskala dalam perkhidmatan HUB dan pasaran akses pesakit, yang menyediakan perkhidmatan kepada industri biofarmaseutikal dengan sokongan pesakit komprehensif dan penyelesaian kepatuhan untuk lebih daripada 30 tahun. Dimajukan lagi oleh farmasi khusus bukan komersial yang diperluas baru-baru ini, FortreaRx™, untuk menyokong pengedaran yang dipertingkatkan bagi produk rantaian sejuk dan produk bebas ambien, Fortrea Patient Access komited untuk memacu hasil pesakit dan meningkatkan kebolehcapaian penjagaan kesihatan melalui pengalamannya yang luas sambil menyokong lebih daripada 2.5 juta pesakit dan lebih daripada 100 jenama unik merentas lebih daripada 25 tanda penyakit buat masa ini.

Perihal Arsenal Capital Partners

Arsenal Capital Partners ialah firma pelaburan ekuiti swasta peneraju yang mengkhusus dalam membina syarikat pertumbuhan industri dan penjagaan kesihatan. Sejak penubuhannya pada tahun 2000, Arsenal telah mengumpulkan dana pelaburan ekuiti institusi berjumlah lebih daripada $10 bilion, menyelesaikan lebih daripada 300 platform dan pemerolehan tambahan serta mencapai lebih daripada 35 realisasi. Firma tersebut bekerja dengan pasukan pengurusan untuk membina syarikat yang penting dan strategik dengan kedudukan pasaran peneraju, pertumbuhan tinggi dan tinggi nilai tambah. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati www.arsenalcapital.com.

Perihal Fortrea

Fortrea (Nasdaq: FTRE) ialah peneraju penyedia penyelesaian pembangunan klinikal global untuk industri sains hayat. Kami bekerjasama dengan syarikat biofarmaseutikal, bioteknologi, peranti perubatan dan diagnostik yang baru muncul dan besar untuk memacu inovasi penjagaan kesihatan yang mempercepatkan terapi mengubah hidup kepada pesakit yang memerlukan. Fortrea menyediakan pengurusan percubaan klinikal fasa I-IV, farmakologi klinikal dan perkhidmatan perundingan. Penyelesaian Fortrea menggunakan pengalaman selama tiga dekad yang merangkumi lebih daripada 20 bidang terapeutik, semangat dalam kerapian saintifik, cerapan yang ulung dan rangkaian tapak penyelidik yang kukuh. Pasukan kami yang berbakat dan pelbagai yang bekerja di lebih 90 buah negara diskalakan untuk menyampaikan penyelesaian berfokus dan tangkas kepada pelanggan di seluruh dunia. Ketahui lebih lanjut tentang cara Fortrea menjadi kuasa transformatif daripada perancangan hingga pesakit di Fortrea.com serta ikuti kami di LinkedIn dan X (sebelum ini Twitter).

Pernyataan Peringatan Berkenaan Pernyataan Prospektif

Siaran akhbar ini mengandungi "pernyataan prospektif" dalam pengertian undang-undang sekuriti persekutuan, termasuk Seksyen 27A Akta Sekuriti dan Seksyen 21E Akta Bursa. Pernyataan prospektif menyatakan perkara yang, mengikut darjah berbeza, tidak pasti, termasuk masa penggunaan hasil bersih untuk membayar semula sebahagian daripada hutang Syarikat yang belum dibayar. Dalam konteks ini, pernyataan prospektif seringkali merujuk kepada prestasi perniagaan dan kewangan masa depan yang dijangka , dan selalunya mengandungi perkataan seperti "panduan," "jangkakan," "andaian," "menjangka," "hasrat," "rancang," “ramalan,” “percaya,” “mencari,” “melihat,” “akan,” “boleh,” “sasaran,” ungkapan yang serupa dan variasi atau kenegatifan perkataan ini yang bertujuan untuk mengenal pasti pernyataan prospektif, walaupun tidak semua pernyataan prospektif mengandungi perkataan pengenalan ini. Hasil sebenar boleh berbeza secara material daripada pernyataan prospektif ini disebabkan beberapa faktor, termasuk, tetapi tidak terhad kepada faktor yang diterangkan dari semasa ke semasa dalam dokumen yang difailkan oleh Syarikat dengan SEC. Untuk melihat perbincangan lanjut tentang risiko berkaitan perniagaan Syarikat, lihat Bahagian “Faktor Risiko” dalam Laporan Tahunan Syarikat di Borang 10-K, seperti yang difailkan dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Pertukaran ("SEC"), oleh itu faktor risiko mungkin dipinda atau dikemas kini dari semasa ke semasa dalam pemfailan berkala seterusnya atau pemfailan lain dengan SEC, yang boleh diakses di tapak web SEC di www.sec.gov. Faktor-faktor ini tidak sepatutnya diertikan sebagai lengkap dan seharusnya dibaca di samping pernyataan peringatan yang disertakan atau digabungkan menerusi rujukan dalam pemfailan Syarikat dengan SEC. Semua pernyataan prospektif dibuat hanya pada masa keluaran ini dan Syarikat tidak mempunyai sebarang kewajipan, selain daripada yang mungkin diperlukan oleh undang-undang, untuk mengemas kini atau meminda sebarang pernyataan prospektif bagi mencerminkan peristiwa atau perkembangan masa hadapan.

Maklumat Hubungan Fortrea:
Hima Inguva (Pelabur) – 877-495-0816, hima.inguva@fortrea.com
Sue Zaranek (Media) – 919-943-5422, media@fortrea.com
Kate Dillon (Media) – 646-818-9115, kdillon@prosek.com

Maklumat Hubungan Arsenal:

Ellen Pavlovsky – epavlovsky@arsenalcapital.com