Sammon osakkeiden kaupankäynti alkaa Kööpenhaminan pörssissä tänään

SAMPO OYJ                        LEHDISTÖTIEDOTE              18.9.2024 klo 9.30

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, AUSTRALIASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, ETELÄ-AFRIKASSA TAI SINGAPORESSA TAI NÄILLE ALUEILLE TAI MILLÄÄN MUULLA ALUEELLA TAI MILLEKÄÄN MUULLE ALUEELLE, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Sammon osakkeiden kaupankäynti alkaa Kööpenhaminan pörssissä tänään

Sampo Oyj on saanut tänään päätökseen rinnakkaislistautumisensa Nasdaqin Kööpenhaminan pörssiin osana Topdanmarkin osakkeenomistajille tehdyn vaihtotarjouksen toteutusta. Rinnakkaislistautumisen myötä kaupankäynti Sammon A-osakkeilla alkaa tänään, 18.9.2024, kaupankäyntitunnuksella ”SAMPO DKK”.

- Olemme iloisia siitä, että Topdanmarkin osakkeenomistajat ovat hyväksyneet tarjouksemme, sillä tämän ansiosta pääsemme aloittamaan kahden hienon vahinkovakuutusyhtiön yhdistämisen yhden pohjoismaisen toimintamallin alle, sanoo konsernijohtaja Torbjörn Magnusson.

- Nasdaqin Kööpenhaminan pörssiin listautuminen on virstanpylväs, joka perustuu Topdanmarkin lähes nelikymmenvuotiseen historiaan pörssiyhtiönä. Toivotan uudet osakkeenomistajat lämpimästi tervetulleiksi ja odotan innolla jatkoa niiden kanssa, jotka ovat olleet kanssamme Topdanmarkin omistajia. Yhdessä odotamme Sammon pohjoismaisen mittakaavan ja digitaalisen osaamisen yhdistyvän Topdanmarkin paikallistuntemuksen ja Tanskan markkinoilla olon tuomiin etuihin ja luovan merkittäviä synergioita asiakkaiden ja osakkeenomistajien hyväksi, toteaa Magnusson.

Sammon A-osakkeet ovat jatkossakin listattuna Nasdaqin Helsingin pörssiin ja sen ruotsalaiset talletustodistukset (SDR) ovat listattuina Nasdaqin Tukholman pörssiin. Rinnakkaislistaus Kööpenhaminan pörssissä ei edellytä Sammon osakkeenomistajilta toimenpiteitä.

Sammon taloudellisena neuvonantajana toimii Nordea Bank Abp:n Tanskan sivuliike, ja sen oikeudellisina neuvonantajina toimivat Plesner Advokatpartnerselskab ja Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy.

SAMPO OYJ
Sijoittajasuhteet ja konserniviestintä

Lisätiedot:

Maria Silander
viestintäpäällikkö, mediayhteydet

Jakelu:
www.sampo.com

Tulevaisuutta koskevat lausumat

Tämä tiedote sisältää tulevaisuutta koskevia lausumia. Nämä lausumat eivät välttämättä perustu historiallisiin tosiseikkoihin, vaan ne ovat lausumia tulevaisuuden odotuksista. Tässä tiedotteessa esitetyt lausumat, joissa käytetään ilmauksia “aikoo”, “arvioi”, “odottaa”, “olettaa”, “pitäisi”, “saattaa”, “suunnittelee”, “tulee”, “tähtää”, “uskoo” ja “voisi”, sekä muut Sampo Oyj:hin (”Sampo”), Topdanmark A/S:ään (”Topdanmark”) ja Sammon Topdanmarkin osakkeenomistajille tekemään vaihtotarjoukseen (”Tarjous”) liittyvät vastaavat ilmaisut ovat tällaisia tulevaisuutta koskevia lausumia. Muut tulevaisuutta koskevat lausumat voidaan tunnistaa asiayhteydestä, jossa lausumat on esitetty. Tulevaisuutta koskevia lausumia on esitetty useissa tämän tiedotteen kohdissa, kuten kohdissa, jotka sisältävät tietoa Tarjouksen toteutumisesta seuraavan yhdistyneen konsernin liiketoiminnan tulevista tuloksista, suunnitelmista ja odotuksista, sisältäen tämän strategiset suunnitelmat ja suunnitelmat liittyen kasvuun ja kannattavuuteen, sekä yleisestä taloudellisesta tilanteesta. Nämä tulevaisuutta koskevat lausumat perustuvat tämänhetkisiin suunnitelmiin, arvioihin, ennusteisiin ja odotuksiin, eivätkä ne ole takeita tulevasta tuloksesta. Ne perustuvat tiettyihin odotuksiin, jotka saattavat osoittautua virheellisiksi. Tällaiset tulevaisuutta koskevat lausumat perustuvat oletuksiin, ja niihin liittyy useita riskejä ja epävarmuustekijöitä. Osakkeenomistajien ei pidä luottaa tällaisiin tulevaisuutta koskeviin lausumiin. Lukuisat tekijät saattavat aiheuttaa sen, että Tarjouksen toteutumisesta seuraavan yhdistyneen konsernin todellinen liiketoiminnan tulos tai taloudellinen asema eroaa olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa nimenomaisesti ilmaistuista tai niistä pääteltävissä olevista tiedoista. Sampo tai Topdanmark tai mikään näiden lähipiiriin kuuluvista tahoista, neuvonantajista tai edustajista tai mikään muu taho ei ole velvollinen tarkastamaan tai vahvistamaan tai julkaisemaan mitään muutoksia mihinkään tulevaisuutta koskeviin lausumiin, jotta ne ottaisivat huomioon tämän tiedotteen päivämäärän jälkeiset tapahtumat tai olosuhteet.

Tärkeitä tietoja

Sammon A-osakkeet, mukaan lukien Tarjouksen yhteydessä liikkeeseen lasketut uudet A-osakkeet, on otettu kaupankäynnin kohteeksi ja listattu Nasdaq Kööpenhaminassa esitteen (kuten asetuksessa (EU) 2017/1129, muutoksineen, on määritelty) nojalla, jonka Finanssivalvonta on hyväksynyt.

Sammon uusia A-osakkeita ei ole listattu eikä listata Yhdysvaltain arvopaperimarkkinoille eikä niitä olla noteerattu eikä tulla noteeraamaan missään Yhdysvaltain inter-dealer-hintanoteerausjärjestelmässä. Sampo tai Topdanmark eivät aio ryhtyä toimenpiteisiin Sammon uusien osakkeiden markkinoiden edesauttamiseksi Yhdysvalloissa.

Yhdysvaltain arvopaperi- ja pörssiviranomainen (U.S. Securities and Exchange Commission), minkään osavaltion arvopaperiviranomainen tai muu sääntelyviranomainen Yhdysvalloissa ei ole hyväksynyt tai hylännyt Sammon uusia A-osakkeita eikä mikään näistä viranomaisista ole hyväksynyt tai hylännyt Tarjousta, kommentoinut, tai puoltanut Tarjousta tai tämän tiedotteen tietojen virheettömyyttä tai riittävyyttä Tarjouksen suhteen. Tämän vastainen lausuma on rikosoikeudellisesti rangaistava teko Yhdysvalloissa.