Tornator varmisti 200 miljoonan euron valmiusluoton uudelleenrahoituksen ja 200 miljoonan euron term-lainan maturiteetin pidennyksen

Tornator Oyj
Tornator Oyj pörssitiedote 27.9.2024 klo 08.00

Metsäyhtiö Tornator Oyj on solminut uuden 200 miljoonan euron valmiusluottolimiittiä (Revolving Credit Facility) koskevan lainasopimuksen, joka mahdollistaa Tornatorin olemassa olevan 200 miljoonan euron suuruisen valmiusluottolimiitin uudelleenrahoituksen. Uusi valmiusluotto on vakuudellinen ja se erääntyy valmiusluoton ehtojen mukaisesti syyskuussa 2029.

Lisäksi Tornator on sopinut olemassa olevan 200 miljoonan euron suuruisen vakuudellisen term-lainan alkuperäisen eräpäivän pidentämisestä yhdellä vuodella maaliskuuhun 2026 asti.

Uuden valmiusluoton ja olemassa olevan lainan pidentämisen toteuttivat alkuperäisetkin järjestelyt toteuttaneet Danske Bank, OP Yrityspankki ja SEB.

Lisätiedot:

Antti Siirtola, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 040 773 0975

www.tornator.fi

Tornator on johtava kestävään metsätalouteen erikoistunut yhtiö Euroopassa. Se omistaa metsiä Suomen lisäksi Virossa ja Romaniassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2023 noin 195 miljoona euroa ja taseen koko noin 3,6 miljardia euroa. Konserni työllistää suoraan noin 190 henkilöä. Kaikkiaan yhtiön metsät työllistävät suoraan omaa henkilökuntaa sekä yrittäjiä ja heidän työntekijöitään noin 1600 henkilötyövuoden verran. Emoyhtiön omistajat ovat suomalaisia, pääosin institutionaalisia sijoittajia. Tornatorin missio on luoda kestävää hyvinvointia metsästä.

Contact Data