Martela heikentää liikevaihdon ja tuloksen ohjeistustaan vuodelle 2024

Martela Oyj, sisäpiiritieto, 27.09.2024, klo. 11:00

Toisen vuosineljänneksen loppupuolella alkanut tilauskertymän kasvu on edelleen jatkunut. Martelan keskeisillä markkina-alueilla nähdään positiivisia signaaleita sekä kysynnän vahvistumista. Markkinoiden piristymisen realisoituminen tapahtuu kuitenkin hieman aikaisemmin oletettua hitaammin ja osa asiakasprojekteista siirtyy ensi vuoden alkupuolelle. Tämän johdosta Martela alentaa koko vuoden liikevaihto- ja tulosennustettaan. Perinteisesti konsernin liikevaihto ja liiketulos on normaalista kausivaihtelusta johtuen parempi toisella vuosipuoliskolla ensimmäiseen vuosipuoliskoon verrattuna.

Uusi ohjeistus vuodelle 2024:

Martela-konsernin koko vuoden 2024 liikevaihdon arvioidaan olevan noin edellisen vuoden tasolla ja liikevaihdon arvioidaan päätyvän 91-97 miljoonaan euroon vuonna 2024 (vuonna 2023 94,4 miljoonaa euroa). Liiketuloksen arvioidaan jäävän hieman negatiiviseksi ja liiketappion päätyvän tasolle 0,0-1,8 miljoonaa euroa (liiketappio vuonna 2023 oli 2,4 miljoonaa euroa).

Aikaisempi ohjeistus vuodelle 2024:

Martela-konsernin koko vuoden 2024 liikevaihdon arvioidaan kasvavan edelliseen vuoteen verrattuna ja liiketuloksen olevan positiivinen.

Martela Oyj

Ville Taipale

Lisätietoja:
Ville Taipale, CEO puh. +358 50 557 2611
Henri Berg, CFO puh. +358 40 836 5464

Jakelu
Nasdaq OMX Helsinki

www.martela.com

Martela on yksi Pohjoismaiden johtavista käyttäjälähtöisten työ- ja oppimisympäristöjen kehittäjistä. Luomme parhaita paikkoja työn tekemiselle ja tarjoamme asiakkaillemme Martela Lifecycle -ratkaisujen avulla kalusteet ja niihin liittyvät palvelut saumattomana kokonaisuutena.