Selvittäjä hakee Valoen saneerausmenettelyn keskeyttämistä. Valoe jatkaa rahoitusneuvotteluja.

Valoe Oyj                Sisäpiiritieto                 2.10.2024 klo 21.15

Valoe Oyj:n (”Yhtiö” tai ”Valoe”) yrityssaneerausmenettelyn selvittäjä, asianajaja Pekka Jaatinen on jättänyt 2.10.2024 Pohjois-Savon käräjäoikeuteen hakemuksen Yhtiön yrityssaneerausmenettelyn keskeyttämiseksi. Selvittäjä on katsonut, ettei Yhtiöllä ole riittävää varmuutta tarvittavan rahoituksen järjestymisestä.

Valoe jatkaa kesken olevia rahoitusneuvottelujaan. Mikäli Valoe onnistuu varmistamaan riittävän rahoituksen kohtuullisessa ajassa, ovat saneerausohjelman aikaansaamisen edellytykset olemassa ja selvittäjä voi peruuttaa keskeyttämishakemuksen.

Mikkelissä 2.10.2024
Valoe Oyj

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj
p. 0405216082
email: iikka.savisalo@valoe.com

Jakelu:
www.valoe.com

Valoe suunnittelee, valmistaa ja myy aurinkosähköön, erityisesti liikennevälineisiin ja elektroniikkaan liittyviä aurinkosähkön sovellutusprojekteja. Valoe ratkaisut perustuvat sen omaan taustavirtajohdintekniikkaan ja omistamansa liettualaisen kennotehtaan valmistamiin IBC-kennoihin. Valoen pääkonttori on Mikkelissä ja sen tuotantolaitokset sijaitsevat Juvalla ja Vilnassa, Liettuassa.